LIFE IS SHORT SO LEAVE IT SWEET;)

~LIFE IS SHORT, SO LEAVE IT SWEET~

Friday, November 4, 2011

DEnGaR caKaP oRaNG TuA, IdUP bERkAT..

Nak dipendekkan citer..walaupun pertemuan masih baru..fokus perbualan aku lebih kepada soal 'kawen'..Yela umor da xmuda..tp tula..keje aku yg xstabil..kewangan lgla..awal 2008 aku dpt offer keje @ cyberjaya..stemcell lab~cryocord..dia offer gaji time tu 2x ganda gji aku keje kilang tisu kultur..pergh mula kuar lambang duit kat mata..hehehe..mata duitan..
Aku ni suke cite kt parents sume mende xde rahsia..disbbkan jujurnyer aku..terlepasla ckp kt mak 'klu keje kt cyberjaya mungkin ada shift..tp smapi kul10mlm jela..cumenyer tempat tu jauh dr kwsn perumahan,,yela higway g2'..time tu aku ada motor KRISS je sebuah..apa lg mak aku dgn jujurnyer ckp 'klu jauh kene lik malam,,xyahla keje kt c2..bahaya'..tp time tu aku degil..yela da bertaun aku bekerja dgn gji kecik..sejak april 2006 mase keje ngan Biotek Melaka..pas2 masuk kilang tisu kultur nekla ckit..tp still xcukup..huhuhu..pas diskus ngan boyfren hehehe..aku nekad nk ubah idup nk g gk KL..
setelah da accept offer tetiba dpt kol dr my 2nd bro (angah).Rupanyer mak mintak bantuan bodyguard len..huahua..tau abg aku yg aku ingat xpernah kisah pasal adik2 ni ckp ape;'Ko xyahla g KL tu..ko ingat aku xriso ke ko g dok sana sorg2..ko keje je kt melaka tu..ko kt melaka tu ingat aku xriso ker jauh dr adik beradik2..(huhuhu aku 9beradik..ank ke4..atas sume abg..adikberadik aku sume d phg..kecuali aku d melaka n abg chik atas aku d KL)..tetiba hati aku pun cair..lg pn takut gk nk buat decision besar klu parents xrestu..so aku decline that offer..
Tup2 xsampai setahun aku dpt offer g kursus KPLI setahun..Ya Allah time tu syukurnyer, hanya Allah yg tau..dlm kepala aku..Allah da tunjuk jaln utk aku kumpul duit kawen n masa yang sama dpt kerja yg stabil..alhamdulillah .. kenduri xyah wat grand2..janji yg wajib n ada majlis ckupla..
I2la berkat aku dgr ckp mak n abg aku..Allah bg aku yg lbh baik..aku sgt menghargai peluang ni..sgt2..syukur alhamdulillah..
Mak & Abahku;)

No comments:

Post a Comment